vineri, 9 mai 2008

Romania, tara mea...

Cu putina intarziere, dar am terminat si eu "proiectul"meu...pentru concursul "Romania, Tara mea!"....pe blogu' lu' Sorin...



...A fost odata ca nicodata si inca in zilele noastre...
Piticii inca o mai cautau pe Alba ca Zapada innebuniti…si cutreierara ei dealuri si vai, 7 zile, 7 nopti, cu sufletele stranse asemeni ghindelor, obositi si infometati…Printre munti…minune:sa vezi si sa nu crezi…desimea brazilor ascundea un ditamai castelul:

Happy: ”O fi castelul cotoroantei de Regina?”
Sleepy :”Sa intram inauntru!”
Bashful:”Da! Sa o scoatem pe Alba de acolo!”
Sneezy:”Eu zic sa mai asteptam!”, dandu-i o castana in cap lui Bashful
Grumpy “Si eu la fel, poate cercetam mersul lucrurilor si dc nu misca nimic, plecam….”
Doc”No way, Hose! Nu plecam! Gasim un loc strategic, stam, observam si apoi sarim la atac!”
Dopey:”Asa e! One for all, and all for one!..pana atunci, uite de sub stanca aia se vede tot!”

In the same time, de pe partea cealalta a muntelui, Harap Alb si ajutoarele lui zarira acelasi castel…

Setila:” Asta o fi vila lu’ Ros Imparat?”
Ochila:”Bai nush', ochiul meu vede castel, nu vila…”
Flamanzila:”Pai hai la atac..hai sa vedem!”
Gerila:”Si dc nu-i castelul lui Ros, si dam peste alte aratanii, ca Ogre-ul ala din Shreck? mie mi-e frica de ele..mi se zburleste pielea pe mine...”
Pasari-lati-Lungila:” Eu zic sa mergem sub stanca aia si sa analizam putin situatia si locul, facem un SWOT analysis si apoi actionam…"
Harap Alb:”Da mai baieti !Haidem!!”

Zis si facut, numai ca ajunsi acolo, mare le-a fost mirarea cand au dat peste 7 chestii mici, cu fesuri in cap si speriati de moarte..
Ochila: Bai, ce cautati mah voi aici?
Doc: Pe Alba noastra.Credem ca e sechestrata in castelul asta!
HP: Ptiuu...si noi credeam ca e castelul lui Ros! Da voi ce cautati pe aici?N-ar trebui sa o cautati pe Alba in Germania?
Sneezy: Pai...am cautat-o peste tot si nu am gasit-o.Am decis sa marim raza de cautare si am dat peste meleagurile voastre...Mah da' ce tzarishoara aveti...!
Gerila: Nu-i asa? Ia hai sa va povestim noi despre meleagurile noastre...
HP: Pai asta e tara tuturor posibilitatilor mai...ce America, ce Italia, ce China?!?!

Si scoase Harap al nostru un glob de cristal:"Uite pe asta l-am castigat la poker de la o vrajitoare, mai zilele trecute! Hai sa vedem daca ne ajuta!" Si, incalzindu-l,globul se colora albastru."S-o fi stricat?Aaa, stai ca stiu ce e."..Si feciorul nostru le povesti piticilor de Manastirea Voronet(Capela Sixtina din Romania)si despre Albastrul acela viu ce era considerat unic."Compozitia culorii cu care sunt pictate vitraliile si peretii nu se mai cunoaste...parca ar fi purtata de vant in jurul lumii, dar nimeni nu o stie..."adauga el.

Imediat, in glob se vazu imaginea unei prajini luungi, de parca intepa cerul..."Ala nu sunt eu!"zise Pasari-lati-Lungila..."Normal ca nu esti tu, mah, cap-sec! e Coloana Infinitului de la Targu Jiu,a lu' Brancusi!Te pomeni ca te-o fi vazut pe tine si l-ai inspirat!off... si vedeti aici si Poarta Sarutului"adauga flacaul...Piticii incepura sa se agite:"Acolo o sa o kiss-uim si noi pe Alba noastra, neaparat...bineinteles, daca o gasim...""O s-o gasiti!"ii incurajara ceilalti.

Si Harap Alb fraca globul mai departe...Piticii ramasera cimentuiti...Globul arata o fatza, parca transformata in piatra."Te pomeni ca o fi Alba noastra!OMG! Ce i-a facut cotoroantza? a facut-o stanca..."stati mai caraghiosilor, ca e Sfinxul nostru din Carpati!" "Sigur nu e Alba?" intrebara piticii, cu ochii bulbucati de lacrimi."Bai da' sunteti culmea...da' eu nu stiu ce am in tara mea? Se zice ca stanca asta erodata de vant si ploi era pt daci un semn dat de zei...Sfinxul nostru are exact aceeasi inaltime cu cea a sfinxului egiptean de la Gizeh,atat de mare e!" Si Babele isi facura aparitia si flacaul povesti tot ce stia el despre cele 2 pietre care stateau sa barfesca singuraticii calatorii, de sute de ani.

Mai tarziu, globul se inspuma ca si cand ar fi fost scapat in raul cel mai aspru. Apucara sa vada un nou chip de stanca, iar flacaul le-o lua inainte:"E la Cazanele Dunarii...De cand o caut pe fata lui Ros Imparat, dau peste tot felul de minunatii de astea...Iar ala e chipul lui Decebal, cica ar avea 40m inaltime si 25m latime si ar fi cel mai mare chip cioplit in stanca din Europa!Cand am ajuns langa el, eu insumi m-am speriat, care, deh!?!..nici de zmei nu mi-e frica!" In timp ce Harap povestea, globul arata cum oameni infasurati in sfori taie copaci, curata stanca zambareata soarelui.Nasul marelui Decebal a suferit o operatie estetica, o remodelare si intarire cu armatura de fier si ciment...Sa presupunem ca a fost un "must have" ...Auch!!!

Cel mai tare s-au speriat cand au vazut cruci...multe cruci...dar cand globul dadu' un Zoom...erau toti pe jos de ras....erau scrucile din Cimitirul vesel de la Sapanta, cu cel putin 800 de cruci acoperite in pictura naiva si versuri care aduc aminte de cei trecuti de partea"cealalta" Portile cioplite in lemn a-la Maramures..."Bai, pe mine daca ma omoara cotoroanta si mai scapa vre-unu dintre voi, aici sa ma aduceti!"zise Grumpy, care era un morocanos 100%; toti ramasera uimiti...lui Grumpy chiar ii placea Romania!?!...

O secunda mai tarziu, globul arata calatoria unui uliu, chiar din ochii lui...dealuri impodobite de brazi si fagi, stanci golase, abrupte si indraznet roase de ploi,valul de ceata deasa ce se topeste si se ridica spre varfuri, dealuri inmarmurite de verdeata si flori galbene, fumegand , caprioare ce se adapa la




izvoare...campii de un verde fermecator, pesteri uimitoare...toatea astea sunt Romania...toate la un loc...Si daca adaugam Mall-urile de peste tot din tara si toate festivalurile breath-taking de peste tot, de la Simfonia Lalelelor din Pitesti,spre sud, pana la traditionalele colinde si porturi romanesti, care vin la pachet cu ouale migalos incondeiate,palinca nostra de foc, din nord, mititeii si sarmalutzele...asta e Romania noastra...Oameni primitori, povesti cu Harap Alb si Nica, si Pacala, cantece de dor si freamat...asta e tara noatra...





Mai apoi, sa vezi si sa nu crezi...globul magic arata un castel infricosator...
Doc:"Aici o fi Alba noastra? aici o tine chinuita mama ei vitrega?"
Gerila:"Nu, Nu! Aici e castelul lui Dracula!..."
Toti impietrira de frica...isi simteau unul altuia rasuflarea parca inghetata...
Harap Alb:"Bai nene, bai...tu nu esti sanatos? Pai noi stam aici, crezand fiecare ca ba e castelul lui Ros Imparat, ba e a lu' Cotoroanta de mama lu' Alba ca Zapada, asteptam aici in frig si nemancati si nici nu stim ce primejdie ne paste! Pai tu nu vezi castelul langa care suntem noi? Nu ti se pare ca seamana leit, exact si la fel cu cel din glob? Bai cap sec!"

Ce se intamplase??!?! Gerila, friguros din fire, mergea cu capul mai ca bagat in san cand au ajuns ei la castel, si de frig, nici nu si-a mai aruncat privirea catre castel!...(hihihi)

Sneezy:"eu zic sa ne luam catrafusele si sa o tulim...chiar ca Romania voastra e tara tuturor posibilitatilor...O s-a cautam pe Alba in alta parte..."
Doc:"da, dar mai intai vizitam Romania...."
Toti in cor:"Asa e! si noi vrem...S-o caute altcineva pe Alba!"

Piticii nu au mai cautat-o pe Alba ca Zapada, Harap Alb nu a mai luat fata lui Ros Imparat...dar au plecat cu totii la drum, sa cutreiere Romania....Asadar, daca tarishoara noastra le-a placut piticilor, care oricum traiesc intr-o lume de basm, celorlalti de ce sa nu le placa tara mea, ROMANIA???

Un comentariu:

Anonim spunea...

Felicitari!!! Esti castigatoarea locului 3 - 1 card SD de 1GB Trancesnd. Astept datele de contact pe mailul scris in blogul meu